středa 3. března 2010

Vaření

Se zimou jsem si našla nový koníček, který však s jejím odchodem už snad zůstane napořád:) Začala jsem vařit. Začalo to jen u menších snídaní či večeří-jen pro sebe, teď už jsou to i polévky a hlavní jídla pro celou rodinu. Krásně si u toho odpočnu a hrozně mě to baví!:) Všechno jsou to tedy zatím jen ty nejjednodušší pokrmy, ale dělám to prostě pro zábavu a odpočnek, ne abych si něco dokazovala:)
Tady je něco z mých oblíbených receptů:

Kefírové lívance (miluji kefír!!!!..bez příchutě!)

Ingredience:
250 g polohrubé mouky, 1 kefír, 2 vejce, 1 1/2 lžičky jedlé sody

Postup přípravy: Z uvedených surovin vypracujeme těsto a ihned smažíme lívance.

Pozn.: Já si na ně dám vždy domácí jahodovou marmeládu od babičky, občas i šlehačku nebo jahody( v zimě jsou mou záchranou ty mražené). A nezbytnost: zelený nebo černý čaj.


Smetanovo-sýrové penne se žampiony

Ingredience:
těstoviny penne, 8 trojúhelníčků sýra s nivou, 1-2 smetany ke šlehání, sterilované žampiony, měkký salám, sůl, pepř, vegeta

Postup přípravy: Uvaříme penne těstoviny, necháme okapat. Do misy dáme asi trojúhelníčky sýra s nivou, dáme do mikrovlnky změknout, pak pořádně rozmícháme. Přidáme smetanu, zamícháme a opět ohřejeme v mikrovlnce. Pak přidáme sterilované žampiony a na kostičky nakrájený měkký salám. Osolíme, opepříme, přidáme vegetu. Na vyhřátý talíř, dáme okapané těstoviny a navrch nalijete tuto skvělou omáčku.

Pozn.: Já si na ně ještě nakrajím cherry rajčátka a čerstvý pórek. Mám ráda aspoň trochu zeleniny u slaného jídla.


Bramborová polévka s uzeninou

Ingredience:
1 kg brambor, 2 cibule, 3 lžíce oleje, sůl, pepř, sladká paprika, 1 zeleninového vývaru, 5 minisalámů (prostě jsem tam nakrájela uzené maso), 1/2 svazku pažitky(já dala petrželku)

Postup přípravy: Na rozehřátém oleji zesklovatíme na kostičky nakrájenou cibuli a poté opečeme kostky brambor. Osolíme, opepříme a okořeníme sladkou paprikou. Zalijeme horkým vývarem a přikryté vaříme asi 15 minut. Minisalámy nakrájíme, vložíme do polévky a krátce prohřejeme. Polévku podle chuti přisolíme, dochutíme pepřem a sladkou paprikou, posypeme sekanou pažitkou a ihned podáváme.

Počet porcí: 4

Doba přípravy: 30 min.

Pozn.: Tato polévka je naprosto výtečná! Doporučuji, doporučuji, doporučuji! PS: Nešetřete kořením!


Co se týče již zmiňovaných snídaní či večeří, dělam si nejraději takový talířek:)


Nesmí chybět zelenina- v tomto případě brokolice, červená paprika a cibulka, dál vaječná omeleta(jen osolená a opepřená), chleba s rozteklým sýrem navrchu a opečená, křupavá angl. slanina. K pití buď čaj(černý nebo zelený) nebo džus(pomeranč nebo multivitamín).
Prostě je to takový talířek s tím, co mám ráda:)


A poslední jídlo pro zahnání veškerých chutí: Moje dnešní jídlo ze školní jídelny:D :

Tedy původně to mělo být ještě se špenátem, který já ale bohužel nejím. Měla jsem tedy vařené brambory s vaječnou omeletou(-zřejmě mi tou omeletou kuchařky chtěly udělat radost, jenže ona bohužel neměla absolutně žádnou chuť :( ) Zkoušela jsem se najíst alespoň té houbové polévky, jenže nějak to nešlo.. Ještě že jsme dostali ten banán!!:))

Zdroj: recepty.cz; fotky: katy-inspiration

8 komentářů:

  1. Mnam, Kačí ty si mi udělala teď takovou chuť :-( a seš šikula ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Jééé, ty nám teda děláš chutě :D ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem si taky postupně našla ve vaření zálibu, dokonce si kupuju kuchařky...je to úžasnej relax a hlavně pak vím, co jím:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Téda, tak s těma lívancema jsi mi udělala hrozný chutě, ty vypadaj naprosto skvěle!!

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji moc za pochvalu šperků ;) :)

    OdpovědětVymazat
  6. ty kraťásky stály 699,-
    a ty lívanečky vypadají užasně:)

    OdpovědětVymazat
  7. Já vaření MILUJU :) baví mě i složitější recepty, největší úspěch, medovník :)

    OdpovědětVymazat
  8. haha dostala jsem chuť něco uvařit:-D divné, vaření není mým koníčkem ani silnou stránkou, bohužel:-D jak velký je ten kefír? udělám si lívance:-D

    OdpovědětVymazat